02:17 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایران و چین

گزارشی از قرارداد ٢۵ ساله ایران و چین در تلویزیون
نماد برتر- غلامرضا انصاری ـ معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ـ با حضور در برنامه زنده «صبح بخیر ایران»، به ارائه گزارشی از قرارداد ٢۵ ساله ایران و چین می‌پردازد.
همکاری ایران و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد
نماد برتر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هیچ بخشی از کشور را در اختیار کسی نخواهیم گذاشت، گفت: همکاری جمهوری اسلامی و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد و می تواند در شرایط موجود به کشور ما کمک کند.
محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشورمان  نداریم
نماد برتر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشورمان نداریم، گفت: قرارداد مشترک ایران و چین یک اتفاق بزرگ برای اقتصاد کشور است.
برجام و قرارداد همکاری ایران و چین
نماد برتر- مشاور وزیر کشور با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره قرارداد همکاری ایران و چین، این موضوع را از جمله میوه‌های برجام توصیف کرد که می‌تواند تاثیرات بسیاری در حوزه اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاست خارجی ایران به جای بگذارد.
ساخت "مال" با هدف سرپوش گذاشتن بر فعالیت های نامعلوم
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است که مال‌ها (فروشگاه‌های بزرگ) چه در کشورهای توسعه یافته و چه در اقتصادی مانند ایران سرنوشت مبهمی دارند و نمی‌توان از شکوفایی آنها سخن گفت.
می‌توانیم ارز دیجیتال ملی داشته باشیم؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با ارزیابی عوامل موثر در ایجاد ارز دیجیتال ملی‌ گفت: دنیا به سمت ارزهای دیجیتالی رفته و ارزهای دیجیتال معتبر به سرعت در مسیر تبدیل شدن به معدن طلای دیجیتالی قرار دارند.
دولت‌های خارجی با صادرکننده‌های‌ خود چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: اگر در نگاه نخست، افزایش قابل توجه نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی امسال جز نگرانی و دلهره اقتصادی چیزی به همراه نداشت، اما پس از بازگشت ثبات نسبی به بازار، بسیاری از تحیلگران اقتصادی از لزوم توجه به یک ظرفیت مهم سخن گفتند؛ ظرفیت صادراتی که می‌تواند تهدید افزایش نرخ ارز را به فرصت تبدیل کند.
آیا چین به عمد نرخ ارز خود را پایین می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: در طول ماه‌های گذشته و به دنبال کاهش قابل توجه نرخ پول ملی ایران در قیاس با ارزهای شاخص بین‌المللی، بسیاری از فعالان اقتصادی اعلام کردند که این اتفاق می‌تواند در کوتاه مدت به نفع صادرکنندگان ایرانی باشد.
واردات بنزین از مهرماه متوقف شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از توقف واردات بنزین به ایران از ابتدای مهرماه خبر داد.
نظر برخی تجار درباره حذف صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: رییس کل بانک مرکزی اخیرا خبر داد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به دولت ارائه شده و احتمالا در آینده نه چندان دور به مرحله اجرا در می‌آید. در این رابطه برخی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی، اجرای این طرح را در شرایط فعلی تاثیرگذار دانسته و برخی نظرات دیگری دارند.
ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه ترانزیت منطقه آزاد انزلی
پایگاه خبری راد: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: طی سالهای اخیر زیرساخت‌های خوبی در حوزه ترانزیت و بندری در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.
فعال شدن کانال بانکی ایران و چین
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین توضیحاتی درباره آغاز مجدد مبادلات بانکی با چین ارائه کرد.
چینی‌ها بر روی چه پروژه‌هایی در مازندران خرج می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی استانداری جیانگ شی چین گفت: تسریع در اجرای پروژه پالایشگاه مازندران از سوی شرکتهای چینی در دست اجرا است و باید با سرعت دنبال شود و کمک برای تکمیل پالایشگاه مازندران انجام می‌شود.
جو روانی عامل گرانی و ارزانی دلار/ دو شرط برای ثبات ارز
پایگاه خبری راد: بازار ارز طی هفته گذشته، روند معکوسی را طی کرد و یکباره ضرب افزایشی آن گرفته شد که به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران گرانی و ارزانی سریع و شدید ارز در بازار، خارج از منطق اقتصادی بوده و عامل روانی دارد که ثبات و آرامش آن نیازمند بازگشت اعتماد عمومی و پیش‌بینی پذیر کردن بازار برای فعالان اقتصادی است.
روند کاهشی نرخ دلار ادامه‌دار خواهد بود
پایگاه خبری راد: در کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بزرگانی ایران گفت: به همان دلایلی که دلار روند صعودی در پیش گرفت، اکنون هم کاهش یافته است. ضمن اینکه قیمت واقعی دلار برحسب منطق اقتصادی حدود ۴۰۰۰ تومان است و باید خیلی بیشتر از این‌ها از ارزشش کاسته شود که پیش‌بینی می‌شود کاهش بیشتر را تا پایان فصل پاییز داشته باشیم.